Peuters

Peuterarrangement PA de Graaf

Op het peuterarrangement komen peuters vanaf 2,5 jaar tot 4 jaar op vaste dagdelen spelen, ontdekken en ontwikkelen. We werken met thema's die aansluiten bij de wereld van peuters. Het is een ontmoetingsplaats waar kinderen vriendjes kunnen maken en leren samen te spelen. Samen met de activiteiten die onze pedagogisch medewerkers aanbieden wordt de stap naar de basisschool een stukje kleiner.

Twee of vier vaste dagdelen kunnen peuters spelend leren in een veilige, vertrouwde en gezellige omgeving. Onze pedagogisch medewerkers werken een programma waarin taalontwikkeling en sociale vaardigheden een belangrijke rol spelen. Er wordt gewerkt met een vaste dagindeling...toch is geen dag hetzelfde!

Elke dag een woordje erbij

We starten in een kring, deze routine geeft een veilige start van de dag. Ik deze start-kring leren kinderen onder meer gespreksvaardigheden, spelletjes en liedjes. Vooral op het gebied van taal doen we veel. Van voorlezen tot klankspelletjes en ook gewoon de manier waarop we met elkaar praten. Elk kind op zijn/haar eigen tempo en manier. We kijken goed naar elk kind en spelen hierop in.

We werken op PA de Graaf met een VVE (Voor- en Vroegschoolse Educatie), programma. We stimuleren kinderen in hun ontwikkeling en indien nodig kunnen we een extra steuntje in de rug bieden. We werken samen met school, zodat we de stap daar naartoe kleiner maken.