Bibliotheek

SchoolBIEB

In de school is een schoolBiEB van Bibliotheek Huis73 gevestigd. De schoolBiEBheeft tot doel om het leesplezier bij leerlingen te vergroten. Lezen en voorlezen is heel belangrijk voor de (taal)ontwikkeling en stimuleert leerlingen om na te denken over zichzelf en de wereld waarin zij leven.De schoolBiEB is speciaal ontwikkeld voor kinderen van 4 tot 13 jaar. Er is steeds een ruime en passende collectie boeken in de schoolBiEB aanwezig. Deze collectie wordt ook steeds vernieuwd en aangevuld. Daarnaast is er de mogelijkheid om boeken te reserveren. Leerlingen hoeven dus niet bang te zijn dat ze na verloop van tijd alle boeken hebben gelezen. En omdat de bieb in de school staat, kunnen leerlingen en leerkrachten altijd gebruik maken van de collectie.

Hoe werkt de SchoolBiEB?

Leerlingen worden automatisch (en gratis) lid van de schoolBiEB. Ze krijgen een speciaal bibliotheekpasje.Met dit pasje, dat op school blijft, kunnen ze materialen lenen in de schoolBiEB. De leerlingen hebben elke week onder schooltijd gelegenheid om naar de schoolBiEB te gaan. Leerlingen mogen per keer maximaal drie boeken lenen, en deze boeken mogen ze drie weken houden. Dit mag zowel op school als thuis. Bij het uitlenen krijgt uw kind een bonnetje waarop staat welke boeken er geleend zijn en wanneer ze ingeleverd moeten worden. Mocht een boek onverhoopt beschadigd of vermist raken, dan neemt de leesconsulent van de SchoolBIEB contact op met de betreffende ouder(s).Meer informatie vindt u in de schoolgids.

Is het favoriete boek in onze SchoolBiEB steeds uitgeleend? Het is vanaf nu mogelijk om boeken te reserveren in de vernieuwde schoolBiEBcatalogus! Klik hier  om naar de schoolBiEB catalogus te gaan. Bekijk hier het filmpje voor de uitleg.